Alle artikelen

Wanneer kun je het beste naar bed gaan: een arts heeft de exacte tijd onthuld – goed voor je gezondheid

16views

Er zijn twee essentiële gezonde gewoonten in ieders leven. De eerste is gezond eten en de tweede is een regelmatige routine aanhouden.

Voeding en voldoende slaap bepalen de gezondheid van een persoon. Om goed te kunnen slapen, moet je op tijd opstaan en op tijd naar bed gaan.

Wat voor soort slaap wordt beschouwd als het meest nuttig voor de menselijke gezondheid, meldt de uitgave “Doctor Peter” met verwijzing naar neuroloog Anna Baburina.

De nuttigste slaap

Volgens een expert kan iemand maximaal voordeel behalen door om 22 uur naar bed te gaan.

De ochtendopkomst mag in dit geval niet eerder plaatsvinden dan 6-7 uur.

In dit geval krijgt het lichaam de voor normale rust noodzakelijke 8-9 uur adequate slaap, die hoogwaardig en gezond genoemd kan worden.

Wat is de reden

Het lichaam produceert de maximale hoeveelheid melatonine op het door de arts aangegeven tijdstip.

Dankzij dit kan iemand een goede nachtrust krijgen, waardoor energie en gezondheid volledig kunnen herstellen.

Maar het is het beste om rond 21:30 naar bed te gaan om je voor te bereiden op de slaap in het volgende half uur.

Slaap in een donkere kamer, zonder nachtlampjes, gadgets en met het raam open.

Eerder vertelden we je, .