Alle artikelen

Waarom het belangrijk is om kiwi in je dieet op te nemen: een vrucht die geen rivalen kent

8views

De meeste mensen zijn er nog steeds van overtuigd dat de meest heilzame vrucht voor de menselijke gezondheid de citroen is, en dat is omdat deze veel vitamine C bevat.

Maar recent onderzoek door wetenschappers bewijst dat de consumptie van kiwi’s veel gunstiger kan zijn voor het lichaam.

Dit zijn de conclusies van de Universiteit van Tokio.

Wat goed is voor kiwi

De vrucht werd vergeleken met 27 andere voor zijn vitaminen, mineralen en andere voedingsstoffen. Geen enkele kiwi bleek even goed.

Naast vitamine C, E, antioxidanten en een aantal andere voedingsstoffen bevat kiwi voedingsvezels en foliumzuur.

Wetenschappers hebben berekend dat twee middelgrote porties van de vrucht evenveel kalium bevatten als één banaan.

Maar het beste is dat er bijna geen calorieën in kiwi zitten.

Daarom wordt de vrucht aanbevolen om op te nemen in het dieet van ouderen.

Bij regelmatige consumptie versterkt kiwi de botten, bloedvaten, verbetert het de spijsvertering, reinigt het lichaam.

Daarnaast normaliseert kiwi het cholesterolgehalte in het bloed, versterkt het de gezondheid, is het goed voor de huid en een normale slaap.

Eerder vertelden we je .